DAPUR KECIL KU

Isnin, 20 September 2010

ASAM PEDAS TETEL


Lauk yg di request dari chef kat umah.katanya teringin nak mkn asam pedas daging yg ada lemak2 tu.aku pun ckp lah abah gi beli barang ibu masakan(konon2 mcm pandai aje padahal seumur hidup sekali pun aku tak pernah masak lauk ni) Elok aje seme brg dah siap2 aku pun gi ler cari kawan baik aku apa lagi buku resepi bergerak aku buka dapur cik mat gebu pastu buka dapur lain resepinya lebih kurang aje cuma dia org letak lengkuas dlm resepi ni dan aku pulak masak sebijik sejibik mcm masak asam pedas ikan tu cuma aku rebus dulu danging pastu baru tumis asing bhn2 kisar kemudian campur sekali dan terhasilah asam pedas tetel versi ku ini.utk resepi aku main agak2 aje jd klu sape2 teingin kena lah rujuk pd yg pakar.Aku masak lauk ni pun dah lama masa bulan posa lagi cuma tak sempat nak masuk n3

Tiada ulasan:

Mungkin Juga Nak Cuba Yang Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...