DAPUR KECIL KU

Isnin, 20 September 2010

KUEH SAGO

Kueh minum petang yg memang menjadi kegemaran kami semua.Aku buat ni pun tak byk cukup2 utk 4 beranak mkn mcm dlm gambar tu lah.Klu dulu buat kueh ni selalu aje jd mata ikan(tak masak tengah) skrg aku dah tau caranya utk elakan dr jd mata ikan.aku dah lupa mana aku jumpa resepinya tp klu tak salah mat gebu kot tapi aku memang tak ikut dia punya resepi pun aku main hentam aje.

KUEH SAGO/BRONOK
 bahan-bahan
1 cawan sago warna merah di rendam smlman
4 sudu gula

Kelapa+garam utk di salut pd sago

Cara
Sago mesti di rendam sehingga betul2 kembang tp jd kasar2 nanti hancur seme sago tu.bila dah kembang cuci dan tos kemudian gaul dgn gula dan kukus.Ibu kukus guna bekas agar2 jd takyah potong2.Biarkan sejuk baru keluarkan dari bekas dan gaul dengan kelapa.

Tiada ulasan:

Mungkin Juga Nak Cuba Yang Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...