DAPUR KECIL KU

Isnin, 6 Disember 2010

KEJADIAN....

Salam senin...kira2 ari ni aje kita keje esok holiday lagi sukenya tp yg tak suke keje melambak kat opis ni opismate lak gi holiday kat Jepun seminggu takpe ni turn dia bese aku aje ambik cuti tp blk kg ajelah mana ada duit byk2 nak gi holiday obesea tu lg pun niat hati ni klu nak kuar duit bab berjln jauh aku nak gak jejakan kaki ke tanam haram tp mungkin belum tiba masanya lagi harap aku sempat utk menjejakan kaki ke sana.

Semalam aku takde plan nak kemana2 pun ingat nak lepak2 aje kat umah tp si kembar pulak sibuk ajak gi umah tokcu dia katanya nak naik moto.aku lak jawab kan abah ada moto naik aje moto abah dia org kata moto abah buruk moto tokcu cantik.sebenarnya dia org blh main2 kat tepi moto tu sbb umah tokcu umah lot yg umah kita org ni umah flat memang aku tak lepas ler kembar merayau2 kat tepi2 parking keluar aje kete terus naik lift blk umah kdg2 org ingt aku takde kat umah sbb tak nampak aku kat luar cuma klu ari cuti aku akan buka pintu umah dan kunci gate jd org tau lah aku ada kat umah.Jiran2 aku lak suka sgt lepak2 kat luar tu kdg2 sampai kul 12 mlm pun duk gosip lagi bos besar slalu warning aku jgn aku ikut jejak langkah mcm tu(insyallah belum lagi kot)
Dalam perjalanan ke PJ jln jam sbb jln raja laut di tutup utk acara tarian 1 malaysia.paham2 ajelah KL ni tutup satu jln blh jam keliling.dlm jam yg gerak mcm semut tu dgn tiba2 kete aku jln dgn lajunya tak taklah laju mana sbb kete stop jln stop lebih kurang 20km/j mcm tu lah aku apa lagi emergency brek lah sampai terantuk kembar aku yelah dia org duk dpn suruh duk belakang panas katanya nak aircord.Aku masa tu dah cuak dah dah lah duk line tengah sekali driver dpn ckp kita berenti kat tepi jln kat dpn.aku pun ok ajelah dah buat salah kan.jauh gak dr tempat aku terlangar bontot kete tu baru ada ruang sikit utk berenti.Elok aje berenti terus budak laki tu ckp
driver ~kita settle kat sini ajelah tak nak panjang citer
aku~mcm mana nak settle kat sini bkn nya tau kos repair ke apa.
driver~ nak claim insurans
aku ~ nak claim insurans mcm ni blh ke sy rasa tak blh claim ni.
driver~tak taulah tp klu blh tak nak buat mcm tu,you ada berapa?
aku~sy takde duit skrg tunggu husband blk dulu lah tengok mcm mana nanti sy call you,blh bg no phone
driver~bg no you saya call(aku pun bg no hp terus dia wat mis call)
aku~apa2 citer sy cal you nanti lah skrg sy ambik gambar dulu(cepat2 aku tangkap gambar sbb tak mau jd lain lak)
driver~ok lah tp klu you tak call sy nak report,klu report you dah tentu kena saman RM300(ada nada ugut sikit)
aku~takpelah you tunggu aje sy call
driver~tp klu blh kita settle sini lah you byr sy RM300 kira settle lah
aku pandang muka dia dlm hati dia ni nak kenakan aku yer ingat aku ni bodo sgt ke nak byr buta2 RM300 jgn kata pecah berderai cat pun tak lekat.korang rasa mcm mana patut ke aku byr?



aku~apa2 hal you tunggu aje lah sy call mlm nanti lepas husband blk.
driver~ok tp you mesti call klu tak sy buat report lah
aku~ok klu you rasa nak buat report pergi lah
(aku pun msk kete blk dia pun msk kete tp kuar blk)
driver~blh bg nama penuh you
aku~ini nama sy aku tunjuk bil tepon,kasi you punya nama penuh sekali lah


ini lah rupa kete aku kemek kat dpn sikit.tengah2 panas ni sib baik ada dinding flat ni teduh sikit.

terjunkit bonet kete tp dah ok dah bos besar dah repair dan dah ok pun.ptg smlm masa aku OTW nak blk umah lak dlm jln jam tu driver tu call lagi tanya dah ada keputusan ke blm aku jwb lah husband blm blk  so kena tunggu mlm tp dia ckp dah tak mau tunggu dia nak buat report gak aku ckp oklah lah.sblm tu aku dha siap mms gambar tu kat laki aku jd dia ckp jgn risau lah takde apa2 klu nak buat report pun silap haribulan polis tu suruh settle kat luar aje nak claim insurans memang jauh sekali lah(kita org pernah claim insurans  ingat senang2 ke nak dpt claim,masa tu accident teruk gak  sampai kepala van tu kena tukar baru enjin masuk ke dlm accident dgn lembut,arwah lah lembu tu)
smlm aku tunggu gak kot2 driver tu ada call pasal kes ni tp takde lak.

Tiada ulasan:

Mungkin Juga Nak Cuba Yang Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...