DAPUR KECIL KU

Jumaat, 24 Jun 2011

MALANG TAK BERBAU...

Sehari selepas gerai dilanda ribut tu,esoknya pulak kete ku di langgar motor masa keluar opis dan nasib baik masa tu aku belum ambik kembar lagi.aku cukup takut klu masa bawak kete dan ada masalah dgn kembar kat dlm kete.
bukan lah teruk mana sbb motor yg langgar tu tak laju dan aku pun masa ni tengah berenti nak masuk simpang.cuma motor ni biasalah jln dah sempit nak mencelah jugak.Aku nak masuk simpang ke kanan lepas tu jln ni dari 2 lane ke 1 lorong sbb tu india anto gas ni kelam kabut.sebenarnya masuk moto ni duk follow aku lebih kurang 500 m tu aku dah tergerak dlm hati moto ni nak langgar kete aku ke rapat sgt di ikutnya.tak sampai beberapa saat sekali aku nampak dia dah tergolek sebelah kete aku.
inilah dia motor yg telah melanggar kete ku itu.india ni blh pulak salahkan aku sbb katanya aku bwk kete ke kiri dan dia pun nak ke kiri padahal aku terang2 bg isyarat nak ke kanan.dah memang jln tu sempit nak buat mcm mana,bila dia dah langgar aku pun terus bg isyarat ke kiri lah sbb nak tengok apa yg dia langgar.dgn tiba2 pulak ada 2 minah yg buat aku hangging.entah daripada mana dtgnya,terus aje ckp aku yg salah.wahh..wah..makcik makcik tolong sikit yer klu tak tau apa cerita jgn main tuduh2 aje yer.yg si india anto gas ni pulak bkn lah org malaysia dan takde lesen pulak.klu dia nak report aku no hal sbb nya aku tetap rasa tak salah.klu korang cuba tengok laluan jln tu memang muat2 utk sebiji kete aje dan ada tiang pulaknya memang moto tak lepas nak celah lah.Aku apa lagi tepon bos suruh dtg ketempat kejadian....
 bos pun dtg dgn pakai uniform(patutlah lama benor aku tunggu),apa lagi mengelabahkan mamak india tu tengok polis yg dtg.suami ku terus lah soal siasat dan mintak dia call taukeh.masa tu gak tiba2 muncul kutu2 tarik kete tanya nape kak kete accident ke?aku terus jawab takpe suami sy dah ada kat sini,terus dia org pandang kat seorg polis yg tengah bersoal jawab dgn india.
India tu dlm pd duk bercerita tu dia tetap nak salahkan aku dan suami ku terus  kata mengikut undang2 jalanraya siapa yg tiada lesen di anggap tidak layak dan tidak tahu mengendalikan kenderaan(waduh..waduh..dah keluar akta lah pulak)
sebenarnya kena pun tak teruk sgt tp sape yg nak byr utk lampu yg pecah dan body kete yg dah calar dan kemek sikit tu???tolong jawab
lampu dan body tu calar di sebabkan kotak yg dia letak gas tu klu setakat motor aje memang lepas dia celah tp kotak tu kan lebih lebar dan gak pulak 2 tong lagi lah daya tolakkan tu kuat tu pasalah bila dia brek moto tetap jln.deal punya deal dgn kata putus suami ku kata biar tokeynya aje belikan lampu baru jd takde kisah2 byr2 duit ni.nasib baik taukeh tu paham dan terus ckp takpe dia byr lah.kami tak nak ambik2 duit jd terus ckp biar dia beli brg dan byr upah utk pasang yg cat kete pulak aku terus ckp aku patah kaki lah klu tinggal kete kat bengkel hu..hu..jd kesudahannya kami hanya tukar lampu aje dulu.upah pasang pun suami ku byr sendiri sbb masing2 takde masa.suami ku pun ckp taukeh dia bagus jd jgn lah susahkan dia.nasib ko lah mamak dpt tokey bagus. Dan ini pulak kenapa Gerai Bihun Sup Utara di tutup buat sementara waktu

taraaa..inilah dia chef dan tukar jd engineer.suami ku ambik masa 2 hari utk siapkan atap ni dan sekarang ada menunggu 30 unit gerai lg jd paham2 lah yer klu cuti sampai berbulan2 tu.
gerai bihun sup dah kembali elok.suami ku betulkan pd hari yg sama gak selepas ribut dan gerai tomyam yg bentuk tajam2 tu pun suami ku yg buat,gerai separa bulat warna biru hujung sana tu pun dia gak buat.kiranya design mengikut citarasa masing jd klu sape2 nak tempah atap ke grill ke atau apa aje yg berkaitan dgn kerja besi boleh call no ni yer 016-357115

muka tokey yg kepanasan lepas buat keje.abaikan apa yg ada kat mulut tu yer.dah byk kali aku larang tp nak buat mcm mana dia ckp itu lah sumber inspirasi nya masa buat keje klu tak de otak tak jln daaa
abah gelak yer ibu marah isap rokok...

4 ulasan:

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

ohhhh.. inilah cerita kereta kena langgar tu yer.. nasib baik ada lagi uniform polis abg E.. hahahaha.. kecut perut budak bwk motor tu yer.. hehehe...

salute ler ngan Chef E ni... KePOLISan pun boleh.. jadi Chef pun boleh.. jadi Engineer pun boleh.. memang murah le rezeki sokmo.. yang penting sumber inspirasi tu mesti nak kena ada... keh keh kehhh....

Mamasya berkata...

Nasib baik Ida tak da apa2...dan tokeh budak India tu nak ganti lampu. biasa org tak kan ngaku salah wpun terang bersalah..sabar aje..Nasib baik suami Ida ada.

~~DAPUR KECIL KU~~ berkata...

Kak long iyelah ini lah kisahnya kena langgar tak teruk tp kete klu dah bercalar tu nak betulkan balik memang susah lah janji dpt pakai sudah lah kan.
Mau tak kecut budak tu dah lah warga india pure punya dgn tak berlesen satu hal.
rasanya lah kak long kePOLISan tu memang mcm ada cop kat dahi lah tak pakai uniform pun org dah dpt agak.
yg bab sumber inspirasi lah yg susah sikit tp janji tiap2 thn mesti buat medical checkup

~~DAPUR KECIL KU~~ berkata...

alhamdulillah kak ziela takde apa2 sbb bkn laju pun kes jln sempit aje dan budak motor pun jatuh pun sbb bakul letak gas tu sanggkut kat keta.tp apa2 pun mesti report suami dulu kak takut kan dia apa2 kan kita susah pulak dah lah tempat sunyi..

Mungkin Juga Nak Cuba Yang Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...