DAPUR KECIL KU

Khamis, 2 Februari 2012

PERCUTIAN CNY ~ PANGKOR vs LUMUT

Salam..
Terasa mcm moody monday lak padahal ari ni ari khamis tp sbb smlm KL cuti sempena hari wilayah itu yg rasa mcm ari senin aje.
Berbalik pada tajuk sempena cuti chinese new year ari tu aku dah plan nak gi bercuti kat pangkor sbb big boss kat umah tu asyik ckp nak gi pangkor aje(dlm list langkawi  dgn pangkor tp sbb pangkor dekat kita gi pangkor dululah)Masa bulan Dec lepas aku pun siap2 booking chalet nak booking hotel dah penuh campur rega mahal2.aku pun bookinglah chalet guna online aje siap booking 4H3M tu konon nak stay lama2 tp yg terjadi sebaliknya.kami sampai sana tak sampai 2 jam duk kat pulau tu bos ckp kita balik lumut sini tak best.aku sebenarnya dah cuak dah masa mula2 sampai tp pujuk hati sendiri takde lah tunjuk muka kat laki sbb aku yg book charlet,tp memang kecewa sungguh lah.mgkin salah aku gak sbb tak check betul2 masa booking tu.masa tengok gambar dlm tenet aku ingtkan charlet rupanya bilik kecik aje dia punya space betul2 utk katil queen tempat solat pun takde sampai letak beg pun dah takde ruang.bila aku tanya mcm mana nak solat katanya dia ada sediakan surau.aku langsung ????last2 aku cancel selepas membayar RM300 ++.duit tu rasanya tak melayang klu aku tak bayar dulu klu gi tengok dulu biliknya Sib baiklah owner charlet tu sanggup pulangkan balik duit tu tp ada charge gak katanya utk byr pd booking.com tu.tak kisahlah janji takde lah duit aku hangus sampai RM300 cuma hangus RM50 aje tp bila dah calculate kos naik bot,teksi semua habis gak RM100 lebih dlm masa tak sampai 2 jam tu.takpe lah dah tertulis mcm tu.kat bawah ni gambar kenang-kenangan
Sementara menunggu abah park kete(masa ni duk berangan nak lepak lama2 kat pulau)sambil2 nak tunggu bot sampai
dah sampai pulau pangkor tengah tunggu order sampai.ibu ngan abah tengah duk pikir nak stay ke nak balik.
finaly kami buat keputusan utk patah balik lumut.masa ni dah jam 3 lebih badan dan penat mata dah kuyu.ialah kami gerak dari KL jam 5 pg takut jam dan memang benar jam peanut seme ada abah drive dr rumah sampai rawang aje lepas tu aku ambik alih sbb katanya ngantuk tak leh bwk laju so aku drive dari rawang sampai batu gajah.

muka org frust..ini atas bot utk patah balik lumut.

continue..

2 ulasan:

MaDiHaA a.k.a Ratna berkata...

nasib baik dia pulangkan sebahagian besar duit booking tu kan...

tgk pangkor ni.. terimbau kenangan bulan madu la pulak.. kuikuikui....

Cho Zila berkata...

sabojerler... camnipun boleh yerk... takper next time kot...

Mungkin Juga Nak Cuba Yang Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...