DAPUR KECIL KU

Jumaat, 26 November 2010

APAM BERAS

Sarapan pg ni aku buat apam beras sbb memang dah ada lebihan nasi.Dulu aku ada gak ambik resepi apam ni tp kena buat tapai nasi jd malas ler nak wat tapai tu takut tak jd kan.tu pasal tertangguh buat nya sampai bertahun2 he..he..klu nak mkn aku mintak aje nenek angkat kembar buatkan.
apamnya tak mau lekang tu pasal ada sopek tu kuehnya tp aku rasa se eloknya biarkan betul2 sejuk baru keluarkan dr bekas klu tak memang melekat lah.Tapi nak buat mcm mana nak tunggu sejuk alamaknya tak gi keje lah aku.

sebenarnya aku dah tersilap teknik ni entah mcm mana lah.smlm mcm aku terbaca peram 1/2 jam sekali bila aku dah siap bancuh tengok resepi kata peram 3 jam alamak abis lah jd aku pun gunakan kaedah cuba jaya he..he..(ayat ni selalu kita org guna masa zaman2 belajar dulu) dah lah aku bancuh 1 1/2 adunan sbb dah niat nak bawak kat nursery kembar.dah lama sgt tak bg apa2 kat budak2 tu.jd aku siap2 bancuh elok aje org azan subuh masuk microwave jap pastu aku biarkan lepas 1/2 jam aku buka tutup tengok dah ada buih2 tu kira naik lah kan pastu try kukus sikit tengok ok je jd jln lah alhamdulillah sampai gak hajat nak bg budak2 tu mkn.

dptlah sebekas ni utk bawk ke nursery.aku memang tak ada sarang kueh apam yg kecik2 tu jd apam aku saiz cup cake he..he..beso gedabak tu.takpe janji sampai hajat.

1 ulasan:

Ina berkata...

Salam kenal....
wah smlm baru je kita mengAPAM...igat nk perp kan 3 jam tp x smpat..bancuhan dh mengelodak kembang sggt2..last 1 jam aje...hmmm tp boleh lah...mgkin terlebih yis kot...hmmm apapn dh buat sekali tw lah cmna nnt..hehehe!!

Mungkin Juga Nak Cuba Yang Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...