DAPUR KECIL KU

Isnin, 29 November 2010

MENU UTK TETAMU JAUH

Salam isnin...
smlm adik perempuan  aku ada dtg ke rumah kerana nak menghadiri kovokesyen UiTM adik ipar jd dah alang2 dtg tu aku jemput lah dia dtg bwk mertuanya sekali dtg mkn nasi kat umah ku iteww..segan pun ada yelah umah sempit aje serba kekurangan org kata tp aku memang suka klu ada tamu nak dtg ke rumah ha..ha..sbb aku boleh masak mcm2 tp kali ni dia org dtg aku tak masak byk sbb tak byk masa campur dgn keje umah yg melambak2.aku cuma sempat jamu ini aje lah
patutnya ada satu lagi pencuci mulut ia itu bubur pulut hitam tp aku lupa nak ambik gambar lak.takpelah aku letak aje gambar  lain he..he..
terima kasih pd mariah & family mertua yg sudi dtg ke rumah angah ni walaupun kecik umahnya tp meriah lak bila kumpul ramai2.sorry lah aku tak ambik gambar sbb kureng sesuai dan segan ler dgn mentua adik ku itu.
Dah lama benor nak masak nasi daging ni dr dunia fp sampai buka blog ni ler baru menjadi nya itu pun sbb ada dpt daging korban yg sujah bg campur aku beli lah sekali sbb daging korban tu tak banyak sgt cukup utk aku satu family aje tp ini dah ramai kena tambahlah kan.campur lak dgn ayam sbb mana tau kot2 ada yg tak mkn daging.Smlm habis aje majlis konvo terus dia dtg umah,adik aku ckp siap2 masak best2 tau kita org lapor ni sbb tak mkn dr pg.alahai kesiannya dia org kena menunggu dr kul 7 pg kat dewan tu sampai tak sempat nak mkn.Lebih kurang kul 2 lebih baru mereka sampai alisya sampai dah tak bebaju kepanasan pakai pampers aje.Aku pun jamulah mereka dgn air lime crush yg resepinya dr majalah mingguan wanita keluaran thn 2003(lama tu masa ni aku baru kawen lah)


Lime Crush

Bahan2
limau nipis
gula
ais cream soda
air
ais

cara2
bancuh dulu limau nipis dgn gula dan juga air sampai gula larut kemudian campurkan dgn soda kemudian tambah air batu sedia di hidangkan.

sgt sedap bila minum musim panas tp aku buat musim hujan lak

Tiada ulasan:

Mungkin Juga Nak Cuba Yang Ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...